Wednesday, March 27, 2013

KAWAN :)

Assalamualaikum untuk para bloggers sekalian and maybe stalkers :D....Aku harap korang sentiasa sihat dan dirahmati Tuhan....


Hari ni tajuk entri bukan lah pasal Nabi ...Tapi sebelum baca entri aku,meh la kita selawat sama2~ :)
*dapat pahala free kan?*

Ya,hari ni aku nak cerita paseii kawan~As usual,a lovely pictures yang linkable dengan topik kita baru saja dipinjam dari Google untuk tatapan semua..



Kawan is or are mereka yang hidup disamping korang di mana mana korang ada pun.Tu generally.Tak semestinya korang baik dengan dia pun.Kalau kawan baik atau bff atau sahabat or apa apa sahaja korang panggil mereka kan is or are yang hidup disamping korang jugak tapi mereka ini ada fungsi tambahan dalam hidup seorang insan iaitu menjadi tempat si kawan luah kan masalah,rahsia,gaduh manja,buat trabel dan semuanya yang hanya dapat dirasai orang yang ada kawan baik...Ha,most important thing is mereka inilah penegur kita if kita buat salah...

Jujur dari hati,pada aku ada kawan baik ni penting..even satu..sebab kalau kita tak de kawan,sapa nak dengar masalah kita,sapa nak support kita time down moments,sapa nak TOLONG kita time susah?Ha..tu yang penting....Memang la God or Allah itu ada tapi human..mereka lebih cenderung cari orang yang mereka nampak....For those yang tak de parents,kawan kan orang pertama yang dorang carik?Pada sapa yang tak de kawan baik,sokayyy..Jagan sedih-II...God ada...Ngadu pada-Nya..

Camne ek nak explain feel ada kawan baik ni eh?Deep bottom from my heart,aku tak tau....Tapi without good friend or a friend, aku rasa ada something yang tak lengkap dalam hidup ni..Orang yang ada kawan baik je yang faham....


Aku setuju dengan quote ni...Kalau tak,maunya aku dapat survive kat SamBest...But still,the ultimate blessing is still given a life by Allah,be a( In Shaa Allah) faithful muslim and the blessing of  health...Namun,seperti apa yang aku kata kat perenggan before gambar comel nii,tak lengkap hidup tu kalau tak ada kwn....

Aku nak korang bayangkan sepanjang korang hidup (berapa berapa tahun pun),korang tak pernah ada satu pun kawan baik...Okey lah,tak de satu pun kawan~Kalau aku,aku rasa sangat pelik...Tak tau nak hurai cam mane tapi memang pelik la....Se loner mana orang tu pun,dia mesti ada kawan even bukan kawan baik..Kan,Iman? :)



Paling penting,kawan baik antara individu yang paling kenal kita...Tengok gambar ni....So,be honest to your friend...Lagi okey kawan yang tak bagi tahu rahsia silam (silam?) daripada kawan yang tipu kawan dia pasal apa-apa pun..(pada aku lah)..By the way,aku nak bagi satu cerita yang bakal menyokong kata kunci saya hari ini *apahal tetiba pakai phrase kata kunci ni?debate ke apa*

BACA KISAH DI BAWAH(REAL TAPI ADA SUNTING2 SIKIT)-------->

Once upon a time,ada sorang budak x ni dipanggil oleh mereka yang berjawatan tinggi (tapi sama umur).Bukan pasal hal disiplin tapi pasal kes sabotaj (budak x selalu kene sabotaj)....Si berjawatan tinggi(Y) ni tanya la si budak x ni....

Y:straight to the point,kau rasa sapa culpritnya?Musuh2 kau ke?Ramai ke musuh kau?....Yang aku  tau cuma si budak z tu je..
X:sebab banyak la aku tak tau..wait,sapa yang kau syak tadi?
Y:si budak Z.....
X:wei Y,kau buat lawak apa dengan aku ha??? (gelak sakan)
Y:(nada pelik) Bukan kau pernah ada kes dengan dia time form 1?
X:Memang aku ngan dia pernah ada kes tapi since then,kite orang da baik da....Lagi baik dari time before ada kes tu~
X and Y:(gelak sakan bersama)

Lepas tu,si X pi cite kat si Z....gelak gilo2 la si Z...

See,bestfriend kita paling kenal kita sapa kan?

*consider Y is stranger,X and Z are bestfriends~*

Before aku tutup kalama yang tak seberapa ni,nak minta maaf la kalau ada bahasa terkasar ke,tersinggung hati sesape...Tak de niat pung...Aku harap dapat amik apa yang baik dari entri ni...Sama-sama bagi dan kongsi pahala... :D....And,HARGAI KAWAN ANDA SELAGI DIA ADA~







1 comment:

  1. Salam =) Jom join segmen 1st saya =)

    http://duniaitusfera.blogspot.com/2013/05/nak-aku-klik-iklan-korang.html

    p/s: saya punya bestfriend ialah orang paling selalu kelahi dengan saya. But she will always come back and act like nothing happened. Sebab tu dia kawan baik saya. Xtau nak explain macamana tp friendship ni interesting kan. sangat.

    ReplyDelete