Monday, November 18, 2013

Sesuatu itu ada hikmahnya~

assalamualaikum~

Tajuk entri? Sure reaction korg gini  => LAME GILE UR ENTRY~~

haha.Maybe tak semua~ Baguih noo~ Ahaha...


Semua benda yang jadi ada hikmah-Nya?? How could you explain that???


Sebelum tu,ada gamba yang di-capture via photscape~


A famous quote isn't? *Qouted from my friend,Balqis Nurman*

Jujur,tak reti nak kata pasal ni.Susah nak hurai...I'll try,anyway

TAPIIIII....,

Kenapa quote ni boleh wujud kalau perkara ini x jadi,kan?


Ada gmba lawaa lagi...

Aku nak bagi satu analogi dulu..
(cempoii jehh)

Saya.Itu nama dia.Sangat gopoh.Dia selalu meratap (ratap?)
la kan..Kenapa asyik aq yang terjatuh?Sakit tau...Aku ni bad luck magnet ke??
Dah la yatim piatu..Tak de yang kesah pasal hidup aku...Kawan?
 Depa mmg baik tapi they know nothing 'bout me...
Foster dad pun da mati~Apa la nasib aku?!!!!!!

So,nak jadi cerita...As usual,Saya ni terjatuh lagi...Entah macam mana,jatuhnya cuma termasuk lopak air je tapi,she suffered an internal energy..quite bad jugak lah....

Saya ni nangis lagi....Why me,why?!

Suddenly,ada sorang mat hensem ni(kaya juga) datang tolong...(bukan kawin ye ending)
He bring her to the hospital,pay her bill and jaga dia...

Di Rumah Handsome Guy

Saya:Wah,lawa nya rumah abang...
Handsome Guy(HG):Tak de la...Hak pewarisan semata la dik..
Saya:But still lawa jugak....

Saya pun pusing-pusing rumah tu dengan penuh bataknya...Yelah,yatim piatu lagi miskin...
Untill...

Saya:Abang,ni gambar family abang eh?Comel nya baby girl ni :)Macam hamtaro kot..


HG:Hamtaro jugak.Tapi baby girl tu dah hilang.Entah hidup ka tidak.Kalau hidup,besar awak rasanya..
Saya:Aih,acanooo hilangnya?Sian abang.Dah la comel.
HG:Kami accident.Then,abang nampak mak abang cmpk dia in woods...Lepas tu,tak tau mana dia..Kena makan ke,tak tau la (sebak)
HG:(to self with a bit cryin') Saya....
Saya:Huh?
HG:Takde,baby girl dalam gambar tu nama dia Saya.....Saya Chigetsu
Saya: (Stunned) Abang,nama saya Saya.Saya Chigetsu.

Handsome Guy terus peluk Saya macam tanak lepas sampai tercungap adik dia dibuatnya..

Apparently,Saya dicampak oleh arwah parentsnya waktu accident tu time dia 3 bln.
Then,dijumpai oleh her late foster dad yang kbtln tngh hunting..

Since that,hidup Saya tak melarat..Gembira lagi bhgia dia hidup dgn abang dia aka HG.

Nampak kan apa yang aku nak cuba cakap?

THEN

Trust God

Sebab??

Hanya GOD yang tau apa yang kita PERLU,LAYAK and APA YG THE BEST utk hamba2Nya ;')

Mana tau,you debater terbaik tapi taon tu u tak pi sebab nak bg chance kat others tapi kot cikgu tak caya yang ganti you tu..Then,next year you pi pulak..Tetiba,menang national then selected 4 represent Malaysia...

Yeah,mana tau kan?Semua tu krja Tuhan~

That's all.TQ 4 reading :)









1 comment: